Vermeer styrt borerigg HDD

Vi beveger oss mot kaldere tider og vinteren nærmer seg. Hvis du eller teamet ditt skal ut med maskinen, er det et must å være forberedt på kulden.

En viktig prioritering er å holde oversikt over temperaturen på denne tiden av året, hver dag og natt, og sørge for at utstyret ikke fryser.

Tiden og kostnaden som kreves for å forhindre at ting fryser og investeringen av frostvæske er en dråpe i havet sammenlignet med for eksempel en frossen mudpumpe og tapte driftstimer.

Även i pauser som lunsjpauser, vedlikeholdsavbrudd og bytte av boreverktøy er det fare for frysing.

Her har vi samlet noen tips og triks:

-Borerigger kan utstyres med motorvarmere, faktum er at ved omtrent -15 C vil de fleste motorer ikke en gang starte uten motorvarmer eller annet starthjelpemiddel, og når maskinen startes, la hydraulikkoljen nå arbeidstemperatur før du starter. Dette hjelper hydrauliske funksjoner til å fungere skikkelig.
-Mudpumpe og hele borevæskesystemet må skylles med frostvæske / glykol i pauser, lunsjer og lengre verktøyskift, og spesielt på slutten av dagen nøye.
Ved -15 til -20 C tar det 10 til 15 minutter for en mudpumpe å fryse. Det er kostbart både tid og penger å reparere eller bytte ut en frossen pumpe på en borerigg. Et nytt hus for en mudpumpe eller å måtte bytte ut hele pumpen for en liten rigg kan koste en entreprenør mye penger.
-Under ekstreme vintertemperaturer og på lengre sikt kan entreprenører bygge midlertidige tilfluktsrom over boreriggen og miksersystemene og varme dem opp med elektriske eller dieseldrevne varmesystem. Hvis utstyret ikke vil bli brukt på noen dager, eller hvis du ikke stoler på varmesystemet ditt, er det best å tømme all væske og beskytte miksersystemet ditt med frostvæske.
-Ideelt sett kan alt utstyr lagres innendørs, men vi har ikke alle den luksusen. Kraftverk som kan betjene motorvarmer / førerhusvarmer, vedlikeholdsvarme f.eks. webastos dieselvarmer er noen måter å holde varmen på og gjøre motoren lettere.
-Bentonitt og vannslanger – Sørg for at du tømmer slangene og har minst to eller tre ekstra slanger.
-Å holde kabinettet i trucken rent og ryddig er nøkkelen, det å skli på isleire eller verktøy skjer for ofte. Det skal være trygt å komme inn og ut av maskinen og lastebilen.
-Operatører, lokalisatorer og arbeidere bør ha passende vinterbeskyttelsesutstyr, støvler, kjeledresser, hansker / votter og alt annet som trengs for å holde seg varm og smidig.
-Artisk fett for å smøre gjenger på borestenger, det er mer tilpasset kaldere klima.
-Oppbevar alle flytende borevæsker i et oppvarmet rom for å forhindre at de fryser. Effektiviteten til visse tilsetningsstoffer reduseres når de fryser.